7 Mayıs 2019 Salı

Hafızlığa giden yol-2

بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم
Lise 1'i okuduğum sürede annemin sunduğu teklifi düşündüm. Ölçtüm, tarttım. Annem ise sık sık bana hâfızlığın nimetlerinden, mükâfatlarından bahsetti. Lise 1'in son birkaç haftası kalmıştı. Ve ben kararımı verdim: Eğitimime 1 yıl ara verecektim. Tamamlayamazsam liseme tekrar döneceğim ve okulla beraber bitirmeye çalışacağım hâfızlığı.
Daha önce bu fikrimden arkadaşlarıma hocalarıma bahsetmemiştim. Okul birincisi idim muhtemelen herkesin çok tuhafına gidecekti bu kararım. Öyle de oldu, okulda söyleyince herkes şaşırdı, daha önce karşılaşmadıkları bir durumdu. Ama gerçekten herkes gibi ben de şaşkındım, nasıl olacağını ben de çok kestiremiyordum, sanırım ben de risk alıyordum eğitim hayatımda; 1 senede bitirebilecek miyim diye. Ama rabbimin isteyen kuluna her konuda yardımcı olacağını biliyordum✨. Çünkü ben bu yola rabbimin rızasını kazanmak için çıkmıştım.
Okullar kapandıktan birkaç hafta sonra yatılı Kuran Kursuna başladım. Tecvid ve mahrecim iyi olduğı için direk başladım hafızlığa, kaybedecek zamanım yoktu. Bazı ufak tefek eksikliklerim vardı onları da hocamdan Allâh razı olsun, hafızlık yaparken eğitim vereceğini söyledi.
Herkes için ilginç bir dönem başlamış oldu. Azimli, çalışkan bir öğrenci idim. Hafızlığa da öyle başladım.

Şimdi hafızlık nasıl yapılır kısaca bahsedeyim:
-Öncelikle hafızlığa başlayabilmek için güzel bir tecvid ve mahreciniz olmalı.
-1 sayfa Kuran'ı belirli bir hızda okuyabilmelisiniz.
-Ve Kurân'ı ezberlemeye cüzlerin son sayfalarından başlanır. Mesela 1. cüzün 20. sayfası sonra 2. cüzün 20. sayfası ... ve 30. cüzün son sayfası. Böylelikle 1 dönüş bitmiş olur. Sonra 2. dönüşe başlarsınız. 1. cüzün 19. sayfasını ezberlersiniz ve daha önce ezberlediğiniz 1. cüzün 20. sayfasını tekrar edersiniz iki sayfayı birlikte verirsiniz; yani 'ikili' gidiyorsunuz demektir.
Bu arada yeni ezberleyeceğiniz sayfaya 'çiğ' denir. Daha önce ezberlediğiniz çiğ'i diğer dönüşünüzde tekrar ederseniz 'çiğ pişmiş' adını alır.  Diğer dönüşünde ise bu çiğ pişmişi bir daha tekrar edeceğin için 'pişmiş' adını alır.
Biraz karışık gibi görünse de aslında anlaması ve öğrenmesi çok kolay. Ben biraz karışık anlatmış olabilirim, merak edenler daha detaylı araștırabilirler.

 Hafızlığa başladığım ilk günden 4-5 çiğ yapmaya başladım ve bundan dolayı duyanlar merak ediyor, yanıma gelip soruyorlardı nasıl yaptığımı, hedefimin neler olduğunu. Hocamla da sık sık konuşurduk hedeflerimi, hayallerimi. Ben hafız doktor olmak istediğimi söylerdim; hocam ise azimli,çalışkan öğrencilere ilahiyatta ihtiyaç olduğunu, ilahiyatta yükselmemi isterdi. Hatta saatlerce beni ikna etmeye çalışırdı🙃 Evet, düşününce hocam haklı idi ama işte benim hayalim farklı idi. Aynı zamanda bu hayal sadece benim değil, annemin de hayali idi. Annem de küçükken çok başarılı imiş ancak başörtüsünden dolayı dedem okutmamış. Okusaymış eminim çok başarılı bir hafız doktor olurmuş. Kendisi olamadı ama bize olan desteğini hep gösterdi. İnşaAllah bizler de dinimize, vatanımıza, milletimize faydalı hekimler oluruz...Devamı diğer yazıda🤗
Zümrüd-ü Anka Kuşu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...