8 Şubat 2019 Cuma

Hafızlığa giden yol

Esselamun Aleyküm
Rabbimin rahmeti, bereketi üzerinize olsun🌹...
Bazı efsanelere göre Zümrüdü Anka kuşu; öldüğünde yanan ve kendi küllerinden tekrar doğan kuştur. Tabii farklı efsaneler, bilgiler de var bu kuş hakkında.
...

Geçen yazımda kısa bir özet geçmiştim yazacağım konu hakkında. Bu yazımda da konuma başlangıç yapayım Allâh'ın izniyle.

Benim annem babam hâfız, aynı zamanda hâfız yetiştiriyorlar. Doğduğumdan beri elhamdülillah Kur'ân ile birlikteyim. Küçük yaştan itibaren tatillerde Kur'ân kurslarına gittim, belli bir dönem yatılı kaldım. Annemler her zaman çocuklarının da hâfız olmalarını ister ve dua ederlerdi.

Geçmiş yıllarda 8. sınıfı bitirenleri hâfızlık için yatılı kurslara alıyorlardı ama şimdi daha küçük yaştan itibaren alıyorlar.
8. sınıfta idim, lise sınavlarına hazırlanıyordum. Hedefim fen lisesi idi, çalışkan bir öğrenciydim. Annem bana teklifte bulundu: 'Kızım istersen liseye geçince okula ara verip hâfızlık eğitimine başla'. Ben ise böyle bir şeyin mümkün olmayacağını, okulumu bırakırsam bir daha dönemeyeceğimi, liseden sonra tıp kazanma hayalimi gerçekleştiremeyeceğimi söyledim. Çünkü hâfızlık kolay değildi, nerden baksan 2 sene sürüyordu ve hâfızlık yapanlar eğitimlerine açıktan okuyarak devam ediyorlardı.

Neyse liseye başladım ama annem içten içe hâlâ hâfız olmamı istiyor: 'Sen bu sene düşün, sene sonunda kararını ver, istersen 1 yıl okuluna ara veririz.' dedi.
1 yıl okula ara vermek, ne demek oluyordu? Başarılı bir öğrenci neden okulu bıraksın ki, hem 1 senede hâfızlık nasıl bitecek? 😥
Lise 1'i okurken annem sık sık hâfızlığın güzelliklerinden bahsetti, destek verdi: ' Sen başarırsın, 1 senede bitirirsin, hem bitiremezsen okuluna başlarsın biz babanla sana yardımcı oluruz. Allâh'ın izniyle tamamlarsın, hâfız doktor olursun, arkandan gelecek öğrencilere öncü olursun...'
...
Diğer yazımda görüşmek üzere🤗

/Zümrüd-ü Anka Kuşu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...