24 Mart 2021 Çarşamba

Çiçekten Köprüler Serisi -4- HOYA'NIN GÖZÜNDEN

 

(Tahmini Okuma Süresi: 1 dakika 29 saniye :)

Bismillah... Ben Hoya. Namıdiğer mum çiçeği. Etli ve mumsu dokumdan dolayı bu ismi verdiler bana.

Belki de bir çoğunuz ilk defa duyuyor ismimi ama eski zamanlardan beri evlere konuk olur, insanların bana bakım yapmalarından çok hoşlanırdım. Eskisi kadar yetiştirilmiyorum artık. Galiba insanların meşguliyetleri arttı. Bana vakit ayıramayacaklarından korkuyorlar.

Halbuki bakımım çok kolay.

Ilık ortamlarda daha iyi yetişirim. Doğrudan güneş alan yerlerde ve soğuk yerlerde kendimi iyi hissetmiyorum. Tabi suyumu da ılık severim. Sarmaşık cinsinden bir bitki olduğumdan geliştikçe evlerinizin duvarlarını süslerim. Hele askılı saksılardan aşağı sarkmaya bayılırım.

Yılda en çok çiçek açan bitkilerden biriyimdir. İlkbahar-yaz döneminde üç dört kez açarım. Çiçeklerim açtığında etrafa mis gibi bir koku yayılır. İnsanlar çok seviyor. Ben de onların sevmesini seviyorum. Evet onların sevmesini seviyorum. Çünkü onlar bana baktıkça Rablerini hatırlıyorlar. Rablerinin mucizesinden birini temaşa ediyorlar. Beni yaratan, yaşamama sebep olan, insanları yaratan, toprağı, havayı, güneşi, suyu yaratan O (Azze ve Celle). Bazı insanlar beni yaratanın bu sebepler olduğunu söylerler. Bilirsiniz toprak ana derler. Görmezler ki bunlar benim sadece sebebimdir. Tüm sebepleri yaratan ise Allah'tır.

Tüm bu sebepler silsilesinden hoş kokulu, yumuşacık yapraklı, rengârenk gösterişli çiçeklere sahip olan ben yaratıldım. Hem yaratıldım hem de her an yaratılıyorum. Evet siz bu yazısı okurken de yaratılıyorum.

Yaratanım şöyle buyuruyor: "Peki onlar, Allah’ın yaratmayı nasıl başlattığını, sonra onu art arda sürdürdüğünü görmezler mi? Kuşkusuz bu, Allah için kolaydır.

(Resulüm!) De ki: "Yeryüzünde gezip dolaşın ve Allah’ın ilk yaratılışı nasıl başlatıp devam ettirdiğini görün. Allah, daha sonra ikinci hayatı da işte böyle gerçekleştirecektir, Allah her şeye kādirdir."(Ankebut /19,20)

"Şüphesiz O başlangıçta yaratmayı yapar, sonra da onu tekrarlar." (Buruc/13)

Yine hakikati göremeyen bazı insanların söyledikleri gibi O (cellecelaluhu) yaratıp dinlemeye çekilen değildir. Haşa! O her an her şeyi yaratan ve yaratmaya da devam edendir.

Suyumu her an yaratır ki su molekülleri ne zaman görsem aynı yörüngededirler, şaşırmazlar. Güneşin huzmeleri her gün aynı yerden düşer yapraklarıma ve aynı yolu izleyerek uzaklaşır benden. Bana bakımımı yapan insanı da anbean yaratır. Örneğin toprağımı değiştirirken nefes almasını, beni nazikçe yere bırakırken bedeninin hareketini, kokumu içine çekerken aldığı hazzı hepsini her an O yaratır. Yarattığı şeylere sebepler de yaratır, benim için toprak, su, hava, güneştir bunlar. İnsan için ise annesi, babası, birtakım hücreler, genleridir. Yine birileri genlerine tapmıyor mu? Halbuki genler de aynen su moleküllerinin yaratıldığı hidrojen, oksijen gibi daha bir çok molekülün bir araya getirilmesiyle yaratılıyor. Molekül aynı. Biri su, biri gen. Sen de benimle düşün Ey yeryünün halifesi. Düşün, araştır ve bul Rabbini. Rabbimizi…

Düşündüklerimi siz de düşünesiniz diye çok konuştum. İnsanı tenkit etmek değil amacım. Zaten benim bir amacım var o da insana hizmet etmek. Onun tefekkür pencereni genişletmek. Ona Cemil (güzel olan ve tüm güzellikleri yaratanı) olanı hatırlatmak.

Eşrefi mahluk olan insana kusur ettiysem affola.

Beni varlık âlemine çıkaran Allah'a hamdolsun.

Velhamdülillah

/Merdümgiriz

 

1 yorum:

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...