1 Ağustos 2019 Perşembe

Hafızlığa Giden Yol -3

Bismillah her hâyrın başıdır🌹.
Günün ilk ışıkları ile beraber yazmaya koyuldum kaldığım yerden. Sıcak yaz günlerinin serin sabah vakti, seher vaktinin olmazsa olmaz kuş cıvıltıları...
Sizlere hafızlık serüvenimi anlatırken anılar gözlerimin önünde canlanıyor, yılların ne kadar çabuk geçtiğini fark ediyorum. Ve elhamdülillah bugünlerime...

Evet; hafızlık kursundan devam edelim. Çok şükür hızlı başladım hafızlığa. Tek ders yapmakla yetinmedim, eğer dersim erken biterse hemen diğer dersimi yapmaya başladım çünkü kaybedecek zamanım yoktu.
Okullar kapanır kapanmaz yatılı hafızlık kursuna başlamış olmak; evet dinlenmeden başlamak yorucu oldu; kursta yatılı kalmak belli kurallar altında olmak, evet zor oldu. Ancak hafızlık belli bir disiplin ister ve sizin bu disiplini bu istikrarı evde uygulamanız çok zor, ev çok daha rahat bir ortam.

Bir anda tüm hayatımı değiştirmiştim. Yemekler boğazımda düğümleniyordu. Nasıl oldu da böyle bir karar vermiştim bir anda hâlâ anlamıyorum. İşte burda 'Rabbimin takdiri' derim ve başka bir şey demem. Kursa, yatılı kalmaya alışamamıştım. O kadar az yiyordum ki birkaç hafta içinde 6 kiloya yakın zayıflamıştım. Sanırım aldığım sorumluluk bana çok ağır gelmişti. Derslerimi akşam bitirdikten sonra izin alır odama (6 kişi kalırdık,3 tane ranza vardı) çekilir, kimse yokken içimi rabbime dökerdim. Samimi dualar ederdim, ağlardım rabbimin huzurunda... Şimdi düşünüyorum da o zamanki ihlaslı dualarım ne kadar da güzelmiş. O saflık, içten yapılan dualar... Adeta ilaç gibi geliyordu,  odaya kimse gelmeden, yalnız başıma, isterdim rabbimden isteyebildiğim kadar. Belki de o günkü gözyaşlarım, o günkü dualarım vesile oldu bugünlere gelmeme.
O dualarımın içinde hiç unutmadığım cümlelerim şöyle idi:
'' Allah’ım, ben önce senin rızan için hafız olmak istiyorum, sonra peygamberimiz için, sonra anne babamı mutlu etmek için, sonra da ileride insanlara öncü olabilmek için.''

1. dönüşüm çok çabuk bitti. Üzerine 2 çiğ aldım üçlü gittim.  Sonra tekrar 2 çiğ aldım beşli gittim. Ama dönüşlerimi çok kısa sürede bitiriyordum çünkü tek ders yapmakla yetinmiyordum. Sonra Ramazan bayramı tatili yaklaşmıştı, kısa bir süre kalmıştı. O nedenle 5 sayfayı 'has' dönmeyi uygun bulduk ve kısa sürede bunu da tamamladım ve tatile girdik. Has dönmek: çiğ almadan ezberlediğin sayfaları tekrar etmektir. Mesela hafızlık bitince ne kadar çok has yaparsan o kadar iyidir.
Tatilden sonra kaldığım yerden devam ettim ve bi dönüşümde 3 çiğ aldıysam bi dönüşümde 2 çiğ aldım. Yani beşli'den sonra sekizli sonra onlu sonra onüçlü... şeklinde gittim. Ama 3 çiğim olduğunda dahi tek ders değil, yapabildiğim kadar yapıyordum. Çünkü fazla zamanım yoktu. Ev iznimde bile evde ders yapıp annemlere veriyordum dersimi. Yeri geldi kurs gezilerine de katılmıyordum dersim aksamasın diye.

Güneşin doğmasıyla beraber hava da ısınmaya başladı☀. Bu yazımı burada bitiyorum, diğer yazımda görüşmek üzere.

|Zümrüdüanka Kuşu

2 yorum:

  1. Rabbim senin azmini hepimize nasip etsin kardeşi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha da güzelini nasip etsin kardeşim,amin :)

      Sil

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...