20 Mart 2020 Cuma

Yol Açık Yola Çık Etkinliği -1 - KÜÇÜK PRENS







#EvdeKalTürkiye hashtagi ile biz de "Yol Açık, Yola Çık" sloganıyla evde gerçekleştirdiğimiz etkinlikleri sizinle paylaşmak istedik.🤗




Küçük Prens (The Little Prince)'in kitabının okunması, filminin izlenmesi ve el işi etkinliklerinin yapımı önerisinde bulunuyoruz.
Biz çok sevdik ve içimizde uyandırdığı duygular çok güzeldi. Sizlerinde seveceğini umuyoruz. 🤗

"Büyükler sayılardan hoşlanır. Onlara yeni bir dostunuzdan söz açtınız mı, hiçbir zaman size önemli şeyler sormazlar. Hiçbir zaman: 'Sesi nasıl? Hangi oyunu sever? Kelebek toplar mı?' diye sormazlar.
'Kaç yaşındadır? Kaç kardeşi var? Kaç kilodur? Babası kaç para kazanır?' diye sorarlar.
Ancak o zaman tanıdıklarını sanırlar onu.
Büyüklere: 'Pembe kiremitten bir ev gördüm, pencerelerinden sardunyalar, damında güvercinler vardı.' derseniz, o evi bir türlü gözlerinin önüne getiremezler.
Onlara: 'Yüz bin franklık bir ev gördüm.' demeniz gerek. O zaman: 'Aman ne güzel!' diye bağırırlar.”




Küçük Prens bu cümleleri ile kafama bir tokmak misali vurup, hayallerime de yeniden filiz bırakan, altın saçlı, bazen uzun, bazen de kısa bir kahraman oluverdi. Öylesine samimiydi ki; bende onunla beraber çiçeğinin yanına, gezeginine gitmek istedim. Öylesine seviyor ve pozitif bakıyordu ki her şeye varın siz düşünün beni nasıl etkilediğini. Ama onun deyimi ile biz onun ufacık gezegenine sığmazmışız. Zaten sığsaydık da kesin oradaki güzellikleri de yok ederdik. Nasıl olsa bizler güzellikleri mahvetmeyi çok sever, kibri çok sever, inadı çok sever, yapmayı değil, yıkmayı çok severiz. Şöyle baktım da dilime gelenlere, ne kadar da kötü şeyler seviyoruz öyle değil mi?
 Halbuki küçük prens ne diyordu:
‌"Ama gözler kör. Yüreği ile bakmalı insan."

‌İşte bu söylenilen söz yeniden biz insanoğlunun içine işler ve yüreğimiz ile bakmayı denersek dünyaya, yaşama, tabiata, ailemize, çocuklarımıza, işimize ve daha nicesine bakmayı başarabilir isek, burada asıl bulunma sebebimizi öğrenmeye belki bir adım daha yaklaşırız. Belki kaybettiğimiz ümitler küçük prensin tohumları gibi güzelce büyür ve hepimizin evinde hiç solmayan dikenli gülleri olur. Ve bizde bir gün küçük prens gibi tüm çiçeklere bakıp sadece bizim olan gülümüzü sahiplenerek şu cümleleri kurarız:

“Çok güzelsiniz, ama boşsunuz benim için. İnsan sizin için ölemez. Doğru, gelip geçen biri için benim çiçeğimin sizden hiçbir farkı yok. Ama o benim için yüzlercenizden daha önemli; çünkü suladığım, cam bir fanusun altına koyduğum, önüne siperlik yerleştirdiğim çiçek o. Çünkü tırtılları ben onun için öldürdüm. (Birkaç tanesini bıraktık, sonradan kelebek oldular.) Çünkü yakındığı, ya da övündüğü, ya da hiçbir şey söylemediği zamanlarda dinlediğim çiçeğim o benim. Çünkü o benim çiçeğim.”

1-Bize öğrettikleri havada kalmasın diye Küçük Prensimizi somutlaştırmaya ne dersiniz?
Bardak/Tabak Boyama:
Öncelikle şunu bilmelisiniz ki bu iş hiçbir sanatsal beceri gerektirmiyor.
Kursa gitmenize gerek yok, ki bende gitmedim.
Serbest desen çizimi ile kolayca yapabilirsiniz ya da hiç beceriniz yok ise kopyalama tekniği ile kupa bardağınızı hazırlayabilirsiniz.
Şimdiden yaptıklarınızı görmek istediğimi belirteyim. :)
(İnstagram: HekimelikYolu) Mesajla ulaştırabilirsiniz, yayınlamaktan mutluluk duyarız.

Malzemeler:
-Düz porselen/seramik kupa ( ya da tabak, kase vs. bunu siz belirleyebilirsiniz.)
-Kağıt (Kopya çekmek isterseniz. :)
-Kalem
-Makas
-İstediğiniz renklerde porselen kalemi (ya da esatatli kalem)

Hazırlanışı:

İlk olarak bardağı veya tabağı güzelce yıkayıp kurumasını bekleyelim. Üzerinde herhangi bir leke veya toz olmamasına dikkat edelim. Daha sonra kağıt ile kopya usulü yapacak iseniz herhangi bir deseni çizin. Arkasına kopyalama kağıdını koyun ve resmin üstünden geçin. Daha sonra porselen kalemi ile bardağınızın üzerinden geçin. Tabi direkt kendiniz de çizim yapabilirsiniz. Beğenmediğiniz yerleri kolanya yada ıslak mendil yardımı ile silebilirsiniz.İstediğiniz renge, desene boyadığınız kupaları daha önceden 160 derece de ısıtılmış fırınınıza koyun. 250 derece de 30 dk pişirin. 24 saat kullanmayın. Ve hazır. :) desenlerde günler geçtikçe çok az da olsa silinmeler olur ise tekrar aynı yeri boyayıp pişirir iseniz hep yeni gibi kalacaktır.

‌Sevginiz daim olsun, sevgi ve dua ile bir sonraki ‌etkinliklerde görüşmek üzere...
Vesselam
HEKİMELİK YOLU Ailesi ❤️












2 yorum:

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...