25 Eylül 2022 Pazar

"Bir Gün Değil Her Gün Gidelim" Kitabının Yazarı DÖNE CENGİZ ile Röportaj

 

Asfa Akmer: Sizi tanıyalım.

Hüma Asaf: Ben Döne CENGİZ. 28 yaşındayım, evliyim ve bir çocuk annesiyim. Kilis’te doğdum, büyüdüm, öğrenim hayatım burada geçti. Şu an Kilis’te hemşirelik yapıyorum.

Asfa Akmer: Yazarlık sürecinizi anlatır mısınız?

Hüma Asaf: Çocukluğumdan beri küçük denemeler, hikayeler yazıyordum. Kompozisyon yarışmalarına katılıyordum. Sonrasında Hekimelik Yolu ile tanıştım. Bana aile, sıcak bir yuva oldular. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim. Dört yıldır onlarlayım, aktif olarak orda yazmaya gayret ediyorum. Bunun dışında kendi yazılarımı da arşivime ekliyorum.

Asfa Akmer: Hekimelik Yolu ile nasıl tanıştınız? Yazarlık hayatınıza nasıl bir etkisi oldu?

Hüma Asaf: Düzenli yazı yazmak, islam hakkındaki düşüncelerimizi ifade ediyor olmak çok güzel ve çok anlamlı. Kendi tecrübelerimizi paylaşabiliyor, başkalarının tecrübelerini okuyabiliyor olmak çok şey katıyor insana. Hekimelik Yolu ile tanışmamı sağlayan Merve idi, ona da kucak dolusu sevgiler. Sonrasında diğer arkadaşlarla beraber kocaman ve sevgi dolu bir aile olduk elhamdülillah.

Asfa Akmer: Bu kitabı yazmaya nasıl karar verdiniz?

Hüma Asaf: Öncelikle ben bir anneyim her şeyden ziyade. Çocuğumun cami ile beraber, namaz şuuru ile büyümesini isteyen bir anneyim. Bu sebepten ötürü ilk aşamada ona camileri sevdirmek istedim. Önceleri camiye götürmeye korkuyorduk. İlk başlarda camilerin renkli minarelerini tanıttık. Sokaklardan geçerken renkli camileri takip ettik, önce onları sevdik. Bazen o sokaktan geçmemizin tek sebebi renkli bir minare görmek olurdu. Önce minareleri kovaladık sonra caminin içine girmeye başladık. Şimdi oğlum 3.5 yaşında bizimle camiye geliyor, biz namaz kılarken bizi taklit ediyor. Allah hepimize taklitten tahkike gidebilmeyi nasip eylesin.

Asfa Akmer: Kitabınızın konusunu neden bu yönde seçtiniz?

Hüma Asaf: Türkiye’de oturmuş bazı yanlış düşünceler var. Camilere sadece cuma gidilir algısı var. O yüzden kitabımın adını “Bir Gün Değil Her Gün Gidelim” yapmayı seçtim. Yani bir gün değil her gün gidebilmeyi Allah nasip eylesin.

Asfa Akmer: Hekimelik Yolu olarak Ekim ayı (2022) serimiz “Dönüm Noktası” üzerine. Sizin için de ilk kitabınızın yayınlanması bir dönüm noktası diyebilir miyiz?

Hüma Asaf: Dönüm noktası mı değil mi bilemiyorum. Çünkü bunu zaman gösterecek. Yeni bir yazar mı doğacak yoksa Kendi çabaları ile bir iki kitap çıkarıp bir köşede duran sıradan bir kitap olarak mı kalacak. Bunu zaman ve insanoğlu gösterecek. Yani ne evet ne hayır. Sonuçta bunu bir servet kazanma düşüncesi ile değil. Sadak-i cariye hükmünde olabilsin diye yazdım. 10 tane çocuk için bile ilham olsam. Evet bu benim için dönüm noktası olur. 10 çocuk 10 aile demek ve 10 aile de 10 nesil deme.

Asfa Akmer: Hem anne olmanız hem eş olmanız kitaba nasıl bir süreç kattı?

Hüma Asaf: Anne olmak bunun ilk adımı. Çünkü masalları sevmeye oğlumla beraber başladım. Ona okuyacağım kitapları önce ben okudum analiz ettim. Önceleri bu kadar bilinçli bir hikaye okuyucusu değildim. Son 3.5 yılda öncesinde okumadığım kadar çok hikaye okudum. Yani annelik içgüdüsü, ona yararlı şeyler öğretme isteği bu kitabın şekillenmesinde çok önemli güçlerden biriydi. Eş olmak çoğu zaman zorlaştırdı işleri, çünkü hepsine yetişmek zor olabiliyor. Ev, iş, okul… Ama yazmak aslında bir kaçış noktası oldu. Severek yapıyorum, yapmaya da devam edeceğim inşallah. Benim asıl mesleğim hemşirelik değil de yazarlık diye düşünüyorum.

Asfa Akmer: Yazarlık serüveninize ne şekilde devam etmeyi düşünüyorsunuz? Çocuk kitapları üzerine mi yoğunlaşacaksınız? Kitap seri kitabı mı olacak?

Hüma Asaf: Şu an 4 serilik bir kitap üzerine çalışıyorum. Birinci kitabı bitti sayılır. Oğlumun yetişme sürecinde kuranın etkisini arttıracak bir masal serisi olmasını ümit ediyorum. Kuran surelerini bilmece ile çocuklara öğretmeyi amaçlayan bir seri olacak inşallah. Aynı zamanda aile ilişkilerini temel alan ve bu ilişkiyi güçlendirecek bir eser olması için çocuğun anne babasıyla beraber çözebileceği bilmeceler, oyunlar yapmaya çalışıyorum.

Asfa Akmer: Kitabı yazarken ilham aldığınız kitaplar oldu mu?

Hüma Asaf: Hatice Kübra TONGAR, Nurdan DAMLA, Saliha ERDİM ilk adımda sorulunca bu isimler aklıma geliyor. Gerçekten muazzam insanlar. Benim örnek aldığım kişi Hatice Kübra TONGAR, genç yaşlarda bu yola girmiş ve sektörde yılmadan, yıkılmadan bugüne gelebilmiş başarılı bir yazar ve anne. Umarım bir gün ben de bir Hatice Kübra TONGAR olurum.

Asfa Akmer: Sizin annelikte faydalandığınız ve annelere, ailelere önermek istediğiniz kitap/film var mıdır?

Hüma Asaf: Hatice Kübra TONGAR’ın tüm serilerini öneriyorum. Özellikle “Bağırmayan Anneler” ve “Bağırmayan Çocuklar”. Salih UYAN’ın “E-beveyn Olmak” kitabı da iletişim ve teknoloji üzerine yazılmış çok güzel bir eser.

Asfa Akmer: Biz okuduğumuz da çok keyif aldık peki oğlunuza okuduğunuzda tepkisi nasıl oldu?

Hüma Asaf: Aslında ben bunu kaydetmek istiyordum ama oğlum tesadüf eseri kitabı kendisi okudu. Onun kitaplarını hep ben alırım ve ilk baskıdan kitaplar geldiğinde arabada onları bulup “Aaa anne bana bir sürü kitap mı aldın?” demişti. Oysa hepsi aynı kitaptı, açıp hepsini yeni kitapmış gibi okudu. Açtığında minareleri görüp renklerini tanıması, bana anlatmaya başlaması çok hoşuma gitti, kitabı gerçekten beğenmişti. Çok mutlu olmuştum.

Asfa Akmer: Kitabın resimleri için nasıl bir yol izlediniz? Hayaliniz neydi?

Hüma Asaf: Görseller Huzme Junior’dan esinlenerek oluşturuldu. Onların sayfasını çok beğeniyordum. Kitapların resmi için Buket Hanıma bu sayfayı örnek gösterdim. Bu sayfayı örnek alarak ilerledik

Asfa Akmer: İlerleyen zamanlarda ortak bir çalışma planlıyor musunuz?

Hüma Asaf: Hekimelik Yolu ile beraber çalışmayı, beraber bir kitap yazmayı çok istiyorum. İnşaallah nasip olur.


 

 

 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...