22 Temmuz 2018 Pazar

Bir Parıltı

Bismillahirrahmanirrahim
Elhamdulillahi Rabbil Alemin
Vessalatu vesselam ala Resulullah

shine ile ilgili görsel sonucu

Kardeşler size, bana yansıyan bir parıltıdan bahsetmek istiyorum.

Az çok bilen biliyor, Türk standartlarındaki eğitim hayatımı sonlandırmaya çalışmıştım. Ama bu sadece size yansıyan tarafı... Hayatımdaki birçok şey daha farklı olsun diye uğraştım bugüne kadar. Bazısı hakikatli adımlardı, bazısı nefsani... Nefsani adımlar çok yıpratıcı oldu. Hep bir şeylerle savaş halinde idim. Neden? Buz dağının görünmeyen kısmı aynıydı. Çünkü ben, acizliğimin yeterince farkında değildim.

Şöyle açıklayayım, hiç kendi iradenizi aşan konularda sızlanırken buldunuz mu kendinizi? Farkına varınca korkunç bir durum olduğunu anlıyorsunuz. Neden mi korkunç? Çünkü mutlak hakim olan Allah'tır ve siz böyle yaparak küçük hakimiyetinizi ilan etmiş oluyorsunuz. Öğrencilikle iç içe bir örnek: "O kadar da çalışmıştım, neden bu puanı aldım ki?" diye üzülmek. Evet o 'üzüntü' kisvesinin altında o küçük hakimiyetin bayrağı dalgalanıyor. BEN çalışmıştım, sonucu da ona göre olmalıydı(mı?).

Şu hususa ne dersiniz? Allah için yapmaya 'niyet ettiklerinizi' bi düşünün. Teheccüde kalkayım,ilim öğreneyim,şu kadar kitap okuyayım, bu kadar yazı yazayım. Olmaz ya hani bi uyku tutar,bi gaflet gelir,misafirler o hafta akın eder. Ama Allah'ım senin için yapacaktım? E be kardeşim,bizi bizden daha iyi biliyor Alimul Hakim. Sen niyetini et. Belki yapacaktın hepsini ve bu sefer yine 'ben yaptım' moduna girecek ve yaptıklarını hiç edecektin? O temiz niyetine halel getirecektin? Bırak ve yapamadıklarının iç çekişiyle salihlerle beraber ol. Bırak ve sabır devesine bin. Gün gelir, Allah hepsini nasip eder ve o deve seni şükür kervanına katar.

Peki bu hakikati idrak eden nasıl bir tavırda olur? "Ben ders çalışırken, güzel işlere niyet ederken o gücü veren Allah'tır, bunlara benim gücüm yetmezdi. Sonucu da veren Allah'tır." Bize düşen varsa  kul olarak o minik irademizi Allah'ın istediği şekilde kullanmak. Helale harama, farzların yerine getirilmesine dikkat etmek.

 İnanın bu acziyet zihniyeti insana o kadar şey katıyor ki: rahatlık,huzur,teslimiyet,dingin bir ruh...
Ve tabii kavramlar zıtlıklarla bilinir, kendi acziyetini bilen Rabbinin kudretini bilir. O'nu daha iyi tanımak bizim görevimiz değil midir?

Allah acziyetinizi iliklerinize kadar idrak etme lütfuna eriştirsin mümineler. O'nu tanıyan kalifiye kullardan olasınız.

VehamdulillahiRabbilAlemin


Resim : https://shine-workshops.co.uk/



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...