13 Temmuz 2018 Cuma

LEYL VE NEHAR (GECE VE GÜNDÜZ)

Bismillahirrahmanirrahim
Elhamdulillahi Rabbil alemin
Salli ve sellim ala Resulullah

WHAT YAZISI ile ilgili görsel sonucu

Bir kardeşin yorumuna cevap vermeyi başaramayarak karşınızdayım. Kardeş blogu açma sebebimi, instagramı açıp kapatma sebebimi merak etmiş.Kısaca (!) anlatmaya çalışasacağım.

Bir müslüman hanım için Türkiye şartlarındaki tıp fakültesi farklı (!) bir ortam. Derslere uyum sağlamak, karma bir ortamda içimizde hep bir istiğfarla bulunmaya çalışmak, velhasıl buğuz etmek, vaktini Allah rızası için düzenlemek... Liseden çok farklı bir deneyim. Artık odana kapanıp hep ders çalışamazsın, vakit ayırman gereken daha fazla alan vardır ve tıp başlı başına bir iştir. Bir de ümmetin dertlerini dert edinme idrakine varalı çok olmamıştı. Kendimi acaba ne yapabilirim diye buldum. Uzunca bir dönem tıpı bırakıp bu dertlere yönelmeyi düşündüm. Bu düşüncemi ciddi bir şekilde aileme, arkadaşlarıma, velhasıl istişareye açtım. Nureddin Yıldız Hocamıza yazdım çünkü Hocamız diğer çoğu bölümlerde okumayı müslüman hanımlar için ısrarla uygun bulmazken tıp okumamızı ısrarla savunuyordu. Çünkü bazı bölümleri hanımların okumasını 'zaruret' olarak görüyordu. Muhammed Emin Yıldırım Hocamıza yazdım kendisi ile bizzat görüştüm ve sahabenin böyle bir durumda tavrının nasıl olacağını sordum, o da 'Mücadele ederlerdi.' cevabını verdi. Elhamdulillah ki hala çoğu şey içime sinmese de ısrarlı uğraşlar sonucu tıpı bırakamadım ve bırakmaya çabalamayı bıraktım. Bu alanda istihdam edilmiş olabilirdim,kader planında bir hekime olmam gerekiyor olabilirdi.Ümmetin bu alanda da dertleri vardı ve gücümün yettiğinden sorumluydum. Ve Allah bu alanda çabalamamı nasip etti. "Allah'ın rızasını elimdeki imkanlarla nasıl celbedebilirdim ? İslamı bu devirde yaşamaya çalışan hanım kardeşlerime biiznillah tecrübelerimi aktarabilir,hakkı sabrı tavsiye edebilir, hele hekimelik yolunda ise ona destek olabilirdim." -Aslında her müslüman bu soruyu kendi şartlarına uyarlayabilir.- Daha önce tıp ilmiyle tefekkür edip olaylara farklı pencereden bakma ve baktırma gayreti ile açtığım bloga bir nebze sesimi duyurmak adına geri dönmek nasip oldu . İnstagram hesabıyla da duyurmak nasip oldu. Rabbim amelimizi salih eylesin, ayrıntıları daha sonraki yazılarda açıklamaya niyet ettim,zira uzun soluklu yazamadım. "HekimelikYolu" adlı instagram hesabından da yorumdan da biiznillah ulaşabilirisiniz. Allah bizi birbirimizi O'nun rızası için sevmekle Arşının gölgesinde gölgelendirsin tanımadan sevdiğim hanım kardeşlerim. 


VelhamdulillahiRabbilAlemin


RESİM :https://www.google.com.tr/search?q=WHAT+YAZISI&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiZ95meqJ3cAhWrC5oKHdUEAxQQ_AUICigB&biw=1680&bih=982#imgrc=b2TKSNH7b6EadM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...