8 Ocak 2020 Çarşamba

Damdan Düşen Mektuplar -2- İNGİLİZCE TIP SERÜVENİ


İNGİLİZCE TIP SERÜVENİ

Sevgili kardeşlerim,
Nasılsınız ,iyi misiniz ?İnşallah iyisinizdir. Farkındayım çok yoğun bir dönemdesiniz.
Stresli zor ve yoğun bir dönem ama bunu başarıyla halledeceğinize inanıyorum .
Bu süreci başarıyla halledip önünüzdeki günlere heyecanla bakacaksınız lakin
önünüzde stresli başka bir süreç daha var maalesef .Nereye gideceğiniz hangi
bölümü seçeceğiniz ve benzeri şeylerle karşı karşıya olacaksınız.
Son yıllarda bunlara başka bir sorun daha eklendi .Hangi dilde okuyacaksınız ?
   Bu süreci en güzel , verimli ve hakkınızda hayırlı olacak şekilde geçirmenizi
Allahtan niyaz ediyorum . Ben de  sizin bir ablanız olarak bu süreçlerden geçtim.
İnşallah size bir nebze de olsa yol gösterebilecek bir kaç tecrübemden bahsetmek
istiyorum. Bu süreçte sizde aklınızda bir kaç plan  kurmuşsunuzdur eminim etrafınızda
size rehber olacak hocalarınız da vardır şüphesiz. Ben de bu konuda bir kaç fikir belirteceğim inşAllah.
Öncelikle ilk belirtmeniz gereken şey hangi bölümü okuyacağım ve nerde okuyacağım sorularıdır.
Bunu siz  kendi durumunuza göre belirtirsiniz. Becerileriniz ve hangi alanda (sayısal mı sözlemi) daha
iyiyseniz ona göre seçersiniz. İkinci olarak hangi dilde okuyacağınız .Günümüzde neredeyse her bölümün
farklı dillerde eğitimi var çünkü. Kendi adıma konuşmak  gerekirse
ben İstanbul’da tıp okumak istiyordum ve 12. Sınıfa kadar bu konuda herhangi bir şüphem yoktu.
Sonra bizim okulda yapılan meslek tanıtım günlerinde kafam iyice karıştı çünkü tanıtıma gelen
çoğu doktor İngilizce okumanın bize çok fazla avantajı olabileceğini söylüyordu.
Ben de haliyle kararımı değiştirdim ve bölümü İngilizce okumaya  karar verdim ama
hâlâ şüphelerim vardı ki tercihlerin son gününe kadar acaba Türkçe mi yazsam diye düşünüyordum.
Açıkçası beni İngilizceye iten başka bir sebebim de benim  İngilizce bilmiyor olmamdı ve ben
kendimi biliyorum ki ben zorunlu bir şekilde İngilizce görmesem daha sonra
İngilizce öğrenmek için uğraşmazdım bu birazcık kişisel bir mesele aslında belki aranızda da öyleleriniz vardır .
Bir başka neden ise kariyer yapmak için ve tıbbi çoğu kitap ve makalenin İngilizce olması gerçeğiydi.
Beni İngilizceye sürükleyen nedenlerim  bunlardı .
Şimdi de işin içinde biri olarak konuşacağım biraz . Ben İngilizce için bir yıl hazırlık okudum
ve şuan 2. Sınıfım pişman mıyım diye soracak olursanız açıkçası ben de bilmiyorum bölümü
İngilizce okumanın artıları olduğu gibi eksileri de var elbette.
Siz bölümü İngilizce okuyarak makaleleri daha kolay anlarsınız ve sınıf mevcudu az oluyor
hocayla birebir iletişiminiz daha kolay oluyor ve İngilizce biliyor oluyorsunuz ve bu birazcık beni mutlu ediyor
çünkü gerçekten hangi bölümü okursanız okuyun Türkçe yada İngilizce İngilizce öğrenin
çünkü çok  fazla bir artısını göreceksiniz.
Eksilerine gelecek olursak İngilizce okumanın ben başından beri demiştim ki İngilizce bilmiyordum
ve dolayısıyla sevmiyorum da derslere girerken evet dersi anlıyorsunuz ama
bir Türkçe kadar değil ve bu sizi birazcık üzüyor açıkçası derslere bir isteksizlikle çalışıp anlıyorsunuz.
Bu bilmiyorum belki Türkçelerde de vardır ama bir konuyu gerçekten lisedeki gibi
tam anladım diyemiyorsunuz bir yerlerde bir soru işareti kalıyor maalesef.
Ama şöyle bir şey de var ki ben İngilizceyi sevmeden ve bilmeden
aldığım için böyle konuşuyorum başka sınıf arkadaşlarım adına da konuşacak olursam
İngilizceyi çok iyi bilen hocalarla rahat konuşan arkadaşlarım da var ve
onlara göre İngilizce okumak çok mantıklı ve sorarsanız da önereceklerinden eminim.
İşin özüne gelecek olursam. İngilizceniz iyiyse kendinize de güveniyorsanız seçin.
Bilmiyor ama azimliyseniz yine de seçin ama bilmiyor ve sevmiyorsanız bu sizin için
biraz zor olabilir. Bu sefer tıbbi eğitimden de soğumuş olursunuz.
Kısacası önemli olan tıbbi eğitiminizi engellemeyecek bir şekilde  karar vermeniz.
Çünkü nihayetinde siz bir doktor olacaksınız ve en iyi doktor işinin ehlinde ve ne olduğunu
iyi bilen doktordur. Bir şeyin eğitimini bu Tıp olur yada başka bir şey olur
en iyi kendi ana dilinizde aldığınızda en iyi almış olursunuz.
Çünkü olay sadece sizde bitmiyor. Sizin kadar size ders verecek hocaların da İngilizce seviyesi önemli .
Belki siz İngilizceyi çok iyi biliyor olabilirsiniz ama onların seviyesi
o kadar iyi değildir. Bu seferde almanız gereken eğitimi de eksik almış olursunuz
Düzeltecek olursam siz İngilizce biliyor ve ya bilmiyor
ama gerçekten azimli ve istekliyseniz iyi bir üniversite de olabilir.
Aksi takdirde eğitiminiz aksayabilir İngilizce seçerseniz.
Burada gerçek kesin sınırlar çizmek istemiyorum aslında belki bir
İngilizce bilmek bile çok büyük bir avantajdır. İlerde belki kararlarım da değişebilir
bilmiyorum ama son olarak söylemeliyim ki siz karar aşamasındasınız ve gerçekten
içinize sineni yüreğinizin sesini dinleyerek seçin o sizi doğru seçime götürür.

Sevgilerimle...

/Rosalinda           


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...