31 Ocak 2020 Cuma

Hafızlığa Giden Yol -4-




HAFIZLIK SERÜVENİ -4-

Esselamün Aleyküm

Bir yıl daha yaşlandık bugün, ahirete bir adım daha yaklaştık. Evet, yeni yıl hepimize hâyırlı olsun. Rabbim kalan ömrümüzü geçen ömrümüzden daha bereketli daha hâyırlı eylesin.

Kaldığım yerden devam edeyim. On beşli gidiyordum ezberde, sonra üç çiğ alıp on sekizli gittim sonra iki çiğ daha alıp yirmili gitmeye başladım. Artık bitiş çizgisine çok az kalmıştı. Zaman çabuk ilerlemişti, ilk başladığımda birli giderken; bu zaman nasıl geçecek, hafızlığı nasıl bitireceğim diye endişe ediyordum. Ama işte Rabbim yardım etmişti ve sayılı günler kalmıştı 'hafız' olmaya.

Bizim kursumuzda çok tatlı bir gelenek vardır, son sayfasını ezberleyen yani hafızlığını tamamlayan kişi; kovalarla, şişelerle ıslatılır, hatta ıslatma kelimesi basit kalır çünkü bu ıslatma esnasında acıma yoktur😁 Benim son sayfamı ezberlemem bir arkadaşımla aynı zamana denk geldi ve onunla yan yana oturduk rahle başına ve ezberlemeye başladık. Ezberimizi bitirdik ama 'Ezberimizi bitirdik' demeye cesaret edemedik çünkü kovalarla damacanalarla su karşımızda, sağımızda, solumuzda bizi bekliyordu 😃. Neyse biraz zaman geçirdik oyalandık, arkadaşımla bir süre bakışıp kaçış planları kurduk ama çok zor görünüyordu kaçmak. Çünkü sınıf kapısı önünde pusu kurmuş bekliyorlardı bizi :) Akşam vakti, hava sıcak değil, o buz gibi sularla ıslanmak bizi korkutuyordu.
Neyse arkadaşımla göz diyalogu ile anlaştık, amacımız hemen yerimizden fırlayıp dışarı koridora fırlamak sonra da kaçmak. Koşar adımlarla kaçmaya çalıştık ama nafile, ben koridorun bir tarafına arkadaşım diğer tarafa koşmaya başladı. Ama o kadar kişi arasından tabii ki kurtulamadık.
Bu aksiyonu lütfen biraz durup hayal edin.😅 Neyse fazlasıyla ıslandıktan, sırılsıklam olduktan sonra kurulandık ve tekrar toplandık. Şimdiki aşama ise tüm kursu def çalarak gezmek, koridorları inletmek 'Hafız oldun Beyza, hafız ölesin' nârâlarıyla...
Anlatılmaz yaşanır dedikleri duygulardan bu anlattıklarım 😊

O geceyi öyle tamamladık. Sırada sabah hocamıza son dersimizi vermek var.
Tabii bu son dersi verirken aileni, aile dostlarını, akrabalarını, arkadaşlarını çağırıyorsun.
Velhâsıl çok güzel bir ortam oluyor. İlahiler söyleniyor, dualar okunuyor, ikramlar hazırlanıyor. Sonuç olarak yaklaşık 8 ayda hafızlığımı tamamlamış oldum(Rabbimin yardımıyla,hamdolsun) ve son dersimi hocama verdim.

Sonrasında hafız olduğum için evde kısa bir tatil hakkı kazandım ve tekrar kursuma döndüm.
Artık cüzlerimi tekrar edip sınava hazırlanmam gerekiyor, yani 'has' dönmem gerekiyor, bana da 'hasçı' deniyordu. Ezberleyecek yeni bir çiğ'im yok, ezberlediklerimi tekrar etmem gerekiyor.
Hafızlık sınavına iki ayım kalmıştı, bu süre içerisinde ne kadar fazla has dönersem o kadar iyi olurdu. Tüm cüzleri bir defa tekrar edersem bir has, iki defa tekrar edersem iki has ....  dönmüş oluyorum.
Bu iki aylık süreçte yine elimden geldiğince fazla çalıştım ve hamdolsun beş has yaptım.

Hafızlık sınavı nasıl oluyor anlatayım: Farklı illerden gelen hocalar tarafından bir komisyon oluşturuluyor, hocalar ellerine Kur'an'ı alıyor (bazen ezberinden soruyor), rastgele sayfa açıyor, bazen sayfanın ilk iki kelimesini söylüyor ve senden devamını getirmeni bekliyor, bazen sayfanın ortasından başlıyor, bazen sayfanın sonundan soruyor. Sen sayfanın son ayetlerini okuyup diğer sayfaya geçip okuyorsun.

Sınav günü geldi, üç hocanın olduğu komisyonda  girdim ve hamdolsun sorulanları okudum, sınavı kazandım. Yani artık hafızlık diploması almaya hak kazanmış yani tescilli hafız olmuştum elhamdülillah 😊

İnşaAllah okurken sıkılmamışsınızdır, biraz uzun oldu. Serüvenimi anlatmaya diğer yazımda devam edeyim. Bu süre içerisinde iki buçuk aylık bir dahiliye stajında olacağım, mart ayının 20'sine kadar. Tıp fakültesinin en zor stajlarından. Bol duaya ihtiyacım olacak, dualarınızda unutmayın. Hadi, kalın sağlıcakla, Allah'a emanet olun✋

/Zümrüd-ü Anka Kuşu


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...