13 Ocak 2020 Pazartesi

Damdan Düşen Mektuplar-4- ECZACILIK YOLUNDA/ İSTANBUL



ECZACILIK YOLUNDA/ İSTANBUL

17 yaşında Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesine başladım.
Bu vesileyle İstanbul'a ilk defa gelmiştim. Üniversite ve bölümden bahsetmeden önce İstanbul'dan bahsetmek istiyorum. Güzel nostaljik ve bazen girdaplarıyla insanı korkutan aşkın şehrinden...
Tercih döneminden önce İstanbul'u düşünmüyordum. Küçük şehrin küçük insanıyım İstanbul'da nasıl yaparım diye korkardım. Haklıydım da..:) Evet İstanbul'a alışmak için uzun bir zamana ihtiyacımız var çünkü karşınızdaki muazzam şehrin her gün yeni bir noktasını keşfettiğiniz için şehirle tanışmanız ve şehre alışmanız epey bir zaman alır. Kalabalığını hala yadırgıyorum mesela.
Şu an 4.sınıf öğrencisiyim ve canı gönülden diyebilirim ki iyi ki İstanbul'da okuyorum iyi ki de buna cesaret etmişim. Üniversite dönemindeki eğitiminizde tek beklentiniz bölümünüz olmamalı. Belki de kendimizde son köklü değişimleri yapacağımız bu yıllarda ufkumuzu ve gönlümüzü genişletmemiz gerekiyor. İstanbul bu yönüyle size harika insanlar ve fırsatlar sunuyor. Memlekete dönmek üzere memleketimden ayrıldığım içinde mutluyum. Hayat hepimize farklı imkanla sunar kimi bunu tercih eder kimi tercih etmek zorunda kalır. Uzaklık kolay değil ama kendinizle yüzleşmeniz ve hayat disiplinizi oturtmanız için sizi baya eğitir.

Şimdi de Marmara Eczacılık Fakültesi'nden bahsetmek istiyorum.
Marmara Üniversitesi gayet güzel bir eğitim kadrosuna sahip ve Klinik Eczacılık alanında ülkenin öncü kurumu. 5 yıl boyunca teorik ve pratiklerle dolu bir eğitimi var. Okunması kolay değil sakın kanmayın. Ne kadar zor olabilir diyorduk ama olabiliyormuş.:) İlacın kimyası, mekanizması, formülasyonu ve toksisitesine dair bilgileri öğreniyoruz.
Aynı zamanda bitki ve uçucu yağlara dair kapsamlı derslerimizde oluyor. Eğer bölümü sevmezseniz bu ersler birer çile olur.
Uykusuz günler
anlayamadığınız mekanizmalar
soluduğumuz kimyasallar sizde kötü anı dışında bir şey bırakmaz.
Laboratuvar derslerimiz zor ama bölüme asıl kaynaştığımız ve sevdiğimiz yerlerdeburalar.Bir ürün ortaya koymanın heyecanı, bi reaksiyonu izlemek güzel. Maalesef ki son dönemlerde fazlaca açılan fakülteler yüzünden istihdam azalmış durumda. Yani fakülteye diplomamı kiralarım diye bir düşünce ile gelmeyin.
 Sınav odaklı değil öğrenme odaklı ders çalışmaya çalışın.
 Bu hem EUS (Eczacılıkta Uzmanlık Sınavı) da işinizi kolaylaştırır hem de bilginizi kalıcı hale getirir.
 4.sınıf itibari ile Farmasötik Bakım, Sanayi ve Bitki alanlarından birini seçiyorsunuz ve ona göre seçtiğiniz alanın derslerini daha yoğun olarak son iki sene alıyorsunuz.
 İkinci sınıftan itibaren her yaz stajımız oluyor. Mümkün olduğunca bu stajları farklı alanlarda yaparsanız bu sizin yöneleceğiniz alanı seçmenizi kolaylaştırır.
 Alt dönemindekilere şunu da tavsiye ediyorum. Mutlaka ingilizcenizi geliştirin ve 2.sınıfta daha bilgileriniz tazeyken Ales'e girin. Umarım hepimiz bitirdiğimizde ümmete, vatana ve millete hayırlı hizmetler yaparız. Bölüme okula ve İstanbula dair sormak istediğinizi yorumlardan da sorabilirsiniz.Final zamanımız bu arada, dua eder dua beklerim. Vesselam.

Katrei Baran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...