12 Ocak 2020 Pazar

Damdan Düşen Mektuplar -3- HAKİMELİK YOLU

 
Sevgili hekimelik yolu takipçileri, hekimelik yolu okurları, hepinize koskocaman selamlar.

Ben ‘alem-i batın. Kendimden bahsedeyim sizlere. İstanbul üniversitesinde hukuk okumaktayım. Burası hekimelik yolu, ama bir de hakimelik yolcusu var. Bahsedilecek çokça şey var. Hem hukuktan, hem hayattan... Yazıyı hem hukukçu adayları, hem aday adayları hem de hiçbir ilişkisi olmayanlar için alayım kaleme. 

Hukuk nasıl, zor mu, neden hukuk, okulu uzattın mı, ne olacaksın gibi sorularınızı gönlümde hissetmeye başladım. Öyle hissedeyim ki gönülden cevaplayayım. Hukuk zor mu? Evet kardeşim, hukuk okumak zor. Zor olan her şeyin neticesini düşünün bir de. Yavaş pişen aşın lezzeti ayrı olmaz mı? Evet elbette saatlerce ders çalışıyorsunuz. Ama şahsen derslere ders gözüyle değil, insanların hakkını savunabilmek, adaleti tesis edebilmek için bilmem gereken bilgiler gözüyle bakınca, bir de ‘Rabbim, katından bana bir güç ver ‘deyip yola çıkınca hafifliyor zorluklar. 
Sınav dönemi ufak çaplı depresyonları normal görmeye de başlayınca hayırlı olsun hukuk okuyorsunuz. Peki neden hukuk? Hayattan mı, karakterinden bilmem hak hususunda hep bir hassasiyetim olmuştur. Haksızlık etmekten çok korkmuşumdur. Haksızlığa da maalesef herkes kadar maruz kalmışımdır. Adaleti sağlamak, adaletli olmak için, haksızlığa uğrayanların hakkını müdafaa etmek, haksızlık edenlerin cezalandırılmasını sağlayabilmek için bu yola Allah’ın izniyle baş koydum. Rabbim de yardım etti. Hukuk fakültesinde buldum kendimi. 

Okulun uzaması, buna bakış açımı soracak olursanıııız : bu yıl uzayan yılımı okuyorum. Bundan 2 sene önce okul uzatmak ile ilgili fikrimi sorsanız, benden uzak der inanmazdım herhalde. Lakin şartlar, imtihanlar bazı sebepleri doğurdu, netice bu oldu. Çok mu kötü bir durum, bence değil. Daha sosyal bir sene oluyor, mesleğe daha sağlam basarak geçişe vesile oluyor benim açımdan. Her öğrencinin bakış açısı ile alakalı bir durum sanırım. 

Hukuk bitince ne olacaksın sorusunun cevabını net olarak şuan ben de bilmiyorum. Ama hakimlik/savcılık mesleğine talibim. Genellikle hukuk fakültesi bittikten sonra bir senelik staj döneminin ardından avukatlık ruhsatınızı alıyor ve avukat ünvanına sahip oluyorsunuz. Hakim/savcı olabilmek içinse yazılı ve sözlü sınavlarda başarılı olmak gerekiyor. Noterlik, hukuk danışmanlığı, akademisyenin gibi mesleklerine de mevcut hukuk diploması ile başvurulabiliyor. Dediğim gibi, sorulacak sorular ve verilecek cevaplar çok. Naçizane bir yazı ile kendimi tanıtmış, bölümle ilgili merakları gidermiş olmuşumdur inşallah. Bir sonraki yazıda görüşünceye dek, dua ile, hayırla.

/Alem-i Batın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...