21 Ağustos 2020 Cuma

Kariyere Dair -7- BU SEVDALAR BOŞUNA LEY

 

BU SEVDALAR BOŞUNA LEY                                                                                                         11.08.2020

 Gözümün aydınlığı, yoldaşım Ginkgo’m,

  Yazmayalı epey oldu nasılsın, iyi misin? Sana anlatacaklarım birikti ama kaleme dökmek ağır geliyor. Yazmayı değil seninle çay içerken anlatmayı isterdim. Neyse artık gelince telafi ederiz. Ginkgo ben büyüyorum. Bazen yavaş bazen çok hızlı. Oysa daha dün dondurma yerken üstüme döktüğüm için kızıyordun. Büyüyorum dedikten sonra :“Hanımefendi, kariyerini nasıl planlıyorsun?” dediğini duyar gibiyim. Planlar üzerinde çıkmaza girip ülkenin durumunu bahane ettiğimde, hep arka planda bu sevdalar boşuna ley türküsü çalar benim için. Biliyorsun geleceğim üzerinde en çok otogarda,havaalanında ya da hastanelerde düşünürüm. Kendimle en çok baş başa kaldığım yerler burası... Kaderinde gurbetten pay düşenlerin meskenidir otogarlar... Tamam tamam, beylik cümleler kurmayı bırakıyorum çünkü hep iddiamızdan vurulmaktan korkuyorum. Neden mi buralarda karar veriyorum çünkü tam da buralarda idealistliğin ve realistliğin arasındayım. Benim gibiler için bu önemli. 

Ailem benim daha çok serbest eczacı olmamı istiyor yani eczane açmamı... Ginkgo eczanede en çok sevdiğim şey her türlü hasta ile doğrudan iletişimde bulunup onlara yardımcı olmaktır. Ne tuhaf değil mi? Bir zamanlar cahilce esnaflık  mı yapacağım ben diye düşünüyordum. Sonra gördüm ki o insanlar meslek ve danışmanlık bedelini bile almıyor. Staj yaptıktan sonra ne kadar yanıldığımı gördüm. Aradığım buydu, insana dokunmak! Hasta bana gelene kadar yoruluyordu ve yanımda bir nebze nefes alıyordu. Bol bol uçucu yağ kokan ve aromaterapi reçetelerini hazırladığım eczanemi hayal edince mutlu oluyorum. Korkuyorum ve endişeliyim Ginkgo... Beyaz önlüğün hakkını verir miyim sence? Bir eczane yükümlüğünü taşıyabilir miyim?

  Ginkgo mesleğime dair en çok beni heyecanlandıran farmakoloji. Özellikle psikofarmakoloji ve bitkilerin dünyası. Bunun için önümde iki seçenek var: biri akademi diğeri EUS (Eczacılıkta Uzmanlık Sınavı). Marmara Eczacılık Fakültesi'nin harika bir farmakoloji  kürsüsünün olması bunda etkili tabi. Neden bilmiyorum ama ilacın vücudun işleyişinden ziyade, duygu durumu üzerinde etkisi hep daha karmaşık ve ilginç gelir bana. İnsan vücudunu Yaradan ne muazzam yaratmış. EUS zorlu bir serüven ama niyet edersek neden olmasın. Her zaman gibi hep taze umutlarım var. Hele de bu umutları sana beyaz haberlerle sunmayı çok severim. Ginkgo; umudun altını çaba, sabır ve disiplin doldurmayınca umut darağacı da olabiliyor. Rabbim hep bir hayal uğruna çabalamayı nasip etsin. Ginkgo, akademiye bazen kurtlar sofrası gibi bakıyorum. Gülme ama napayım, öyle geliyor işte. Hakkı tavsiye eden bir hoca gördüğümüzde çok şaşırmadık mı?! Ben de öyle olabilir miyim? 

Bu yolda attığım bir adım da ALES’e girmek oldu. Henüz sonuçlar açıklanmadı, dualarını beklerim. İmanla bilim yolunda yürümeyi nasip etsin Rabbim. Ginkgo daha çok planım var ama bu yolda enerjim de bitmiyor değil. Seni daha çok meslek planları ile yormayayım, her an bambaşka bir yola baş koyabilirim, bunu biliyoruz. Yorulduğumda ilk bastığım tableti göster, ilk kremimim dokusunu ve güzel bir seçenek sunduğum hastalarımı hatırlat olur mu?

Ginkgo şimdi hayat planlarımız arasında bir evlilik yolu yok ve şu an ailemize dair sorumluluklarımızda daha az. Haliyle planlar daha esnek. Bana göre evlilik de bir nevi kariyer planı. Özellikle anne olmak tüm planları değiştirir benim gözümde... Ginkgo, konu üzerinde daha da konuşmak istemiyorum. Rabbim her türlü yolda rızasında yürümeyi ve güzel bir çalışma ortamı nasip eylesin. Yaradan sağlık, çalışma azmi ve iman versin. Ne hayaller kurduk sonra da yıkıp sil baştan yeniden kurduk. Hayatta her şey olur. Seni çok seviyorum ve kendine dikkat et. Benden selam söyle Üsküdar’a …

 /Katre-i Baran

2 yorum:

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...