22 Ağustos 2020 Cumartesi

Kariyere Dair -8- DÜŞÜNMEK YETER Mİ?

  

 

Hislerimin tercüman olduğu düşüncelerim oldu sık sık. Geceleri uyutmayan. Evet, düşüncelerime hislerim tercüman oldu. Çünkü yapım hislerimin rehberliğine güveniyordu, zihnim de bu yola başvurdu.

 Hep bir şeyler yapmak istedim. Ne olursa. Çocukları sevindirecek, insanların haklarını koruyacak, birilerinin şükrüne vesile olacak şeyler. Bir başkasının gözünde kahraman olmak belki. Düşüncelerim sınır tanımıyor, her meseleye el atıyordu. Her şey hakkında fikrim vardı. Zihnim doluyordu ve ben onu hakkıyla boşaltacak icraatler yapmakta yetersizdim. Tıp okuyor, kendimi yetiştirmek için belli belirsiz girişimlerde bulunuyordum aslında ama yetmiyordu. Zira hiçbir şeyi değiştiremiyordum. Hâlâ kadınlar ölüyordu, hâlâ peçete satan çocuklar vardı, Kudüs’ün boynu hâlen büküktü, ben hâlen düşünüyordum. “Öyle yapmalı, doğrusu bu” diye biten onlarca cümlem vardı, insanı uyutmazdı. Hislerim tercüman olmak istedi zihnime. Sonrası çok klasik; göz yaşları, arkası hüzün dolu gülümsemeler ve bir takım huzursuzluklar...

 Önü alınamaz bir süreç değildi. Ama almadım. Çünkü önünü alabileceğimi sadece düşündüm. Çünkü düşünmek çok güzeldi; icraat olmadan hiçbir şeydi. Benim düşüncelerim bir hiçte kaldı. Hislerimin tercümesi daha da ağırlaştı. Bu süreç gerçek bir çöküşe gidiyordu.

 Sonra Allah’ın merhametine mazhar oldum, hayatımın yönetimini ele almak üzere bir yola çıktım. Yolum artık beşerin taklidinden öteydi. Artık Hak ile terbiye olmuş, ahlakı Kur’an olan Resulün yolu idi. En azından o yola çıkmak benim tüm kariyerimdi.

 Kariyer dediğiniz, sadece akademik başarı değildir benim fikrimce. Sadece kitap okumayı ve entelektüel birikimi de temsil etmez. Bu saydıklarımın toplamı da tam olarak kariyeri tanımlayamaz. Kariyer; sana verilmiş vakit nimetini elinde biriktirdiğin her türlü bilgi, ilim, fikir, ideoloji, beceri, gözlem ve bakış açısıyla yoğurmaktır. Elinde biriktirdiklerinin niteliği kariyerini mayalar. Ne kadar sağlam bir mayan olursa o kadar geniş ufuklu bir hayatın olur. Ve hayat işte tam o anda, senin kariyerindir. Ne eksik ne fazla.

Demem odur ki, düşünceler sadece birilerine aktarmak için değil, kendimize aksettirip de hayatımızı şekillendirmemiz için var olmalı. Düşündüğün kadar değil, onu yaşadığın kadar varsın.

 Neyi barındırırsa barındırsın, kariyerinizin iki cihan afiyeti vermesi dileğimle, bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Var olun.

 

/Verâ

4 yorum:

  1. Bize bu yazınızla birçok düşünceyi hissettirdiğiniz için minnettarım♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizleri okunmaya değer bulduğunuz için de biz minnettarız. :)

      Sil

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...