25 Ağustos 2020 Salı

Kariyere Dair -10- GÖZÜN ARKADA KALMASIN!


 

Bismillahirrahmanirrahim

Bu yazıyla geleceğe bir tıp öğrencisinin penceresinden bakmaya ne dersiniz?

Hadi öyleyse..

Lisedeyken kendime hedefler koyamıyor bazen hayal kurmakta bile zorluk çekiyordum. İçinde bulunduğum hayatı tefekkür edemiyordum. İster istemez girdiğim sınav maratonu sanki peşimi bırakmıyordu. Ya da ben onu bırakamıyordum. Hedefsizce çalıştığım üniversite sınavı bitmişti. Tıp fakültesi kazandığıma bi taraftan sevinip bi taraftan şaşırırken uzun bir aradan sonra kendimi düşünürken buldum. Buraya kadar yıllarım geçmişti ama hala net bir hedefim yoktu. Okulu bitirip iyi bir doktor olmak da güzel bir hedefti ama tüm bunlar bir şeye hizmet etmeli, sadece dünyalık olmamalıydı hedeflerim. Yoksa hepsi ölümümle birlikte yok olup gidecekti. Bunları düşünürken dünyaya geliş amacımı hatırladım. Evet artık tek amacım Rabbim in rızasını kazanabilmekti. O'nun sevdiği kullardan olabilmek için O'nun bana sunduğu tüm nimetler bu yolda harcanmalıydı. Zaman, gençlik, sağlık, akıl, ilim, tıp fakültesi ve daha sayamayacağım birçok şey. Ne yaparsam yapayım hedeflerimin temeli belliydi artık. Her anımı ve geleceğimi O'nun hoşnut olacağı şekilde doldurmak…

Tüm bunlar için belli başlı birkaç planımdan bahsedeyim.

Planlara, hedeflere ulaşmak zaman isteyen şeyler gibi görünse de aslında ilk başta şu anımızı planlamakla başlamak gerekiyor. Evet şu an, şimdi. Hatta bu yazıyı okurken. Bu benim geleceğe dair hedefim, şu yaşıma gelince yaparım gibi eylemsiz söylemler (istisnai durumlar hariç) hedefinin gerçekleşmesi için kötü bir başlangıç.

Ben de en başta şu anımı ve  günümü planlıyorum. Günlük küçük hedeflerim var. Mesela Kur'an okumak, kitap okumak, bazı duaları etmek gibi… Minik adımlarla ilerliyorum aslında bunlar büyük adımların habercisidir inşaAllah.. Bir de Kuran ezberi yapmaya çalışıyorum. Bazen ayda beş altı ayet olsa da…

Bu ise inşaAllah hafızlık hedefim için.( Buraya da yazayım hem dua niyetine olsun inşaAllah.)

Saliha ve güzel bir biçimde yetişebilmek için okuduğum kitaplara, birlikte olduğum insanlara, izlediğim videolara dikkat etmeye çalışıyorum. İnsan tüm bunlardan bir şeyler kapıyor, iyiyi de kötüyü de doğruyu da yanlışı da... Bir düşünür: " Beş yıl sonra olacağın insan, bugün okuduğun kitaplara, izlediğin filmlere dizilere, zaman harcadığın insanlara, tükettiğin gıdalara alışkanlıklarına ve giriştiğin yazışmalara konuşmalara göre şekillenecek." der. Kendisi beş yıl gibi bir süreden bahsetmiş olsa da biz bunu hayatımızın tamamında düşünmeliyiz. Zira bir Müslüman olarak ölümü aklımızdan çıkarmamalı ve Efendimiz Aleyhisselam'ın şu sözünü merkezde tutmalıyız: " Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz. "

O halde yaşamımızı gözden geçirmeli, düzenlenmeli ve güzelliklerle doldurmalıyız.

 Hedeflerimden bir diğeri de lisans eğitimim bitince uzmanlaşmak. Her ne kadar bu alana karar vermesem de tıbbın tüm alanları çalışmaya değer bence. Her biri birbirinden önemli. Dahiliye, Göz Hastalıkları, Radyoloji... Neredeyse hepsini seviyorum. Ama daha faydalı olacağım bir bölüm olarak düşündüğüm Kadın Doğum hep aklımın bir ucunda... Stajda çok zorlanmış olsam da bu alanda ihtiyaç olduğunu düşünüyorum.

 İstediğimiz bölümü kazanmak, sevdiğimiz bir alanda uzmanlaşmak  ve daha birçok şey bizi düşündürse de tutunacak çok sıkı bir ipimiz var: tevekkül.

Kelime manası olarak işi başkasına ısmarlamak, kederden uzak olmak anlamlarında. O zaman ben işimi hiçbir şeyi zayi etmeyen Rabbime ısmarlıyorum, O'na dayanıyor ve güveniyorum. Üzerime düşen vazifeleri yapıyor ve O'na ısmarlıyorum. Biliyorum ki O kullarına asla zulmedici değildir (Kaf Suresi 29)

"Karar verdiğin zaman da artık Allah'a tevekkül et (dayanıp güven). Şüphesiz Allah tevekkül edenleri sever." (Al-i İmran 159)

Tevekkeltü Alallah (Allah'a tevekkül ettim) lafzına sıkıca sarılınca ve her şeyin Rabbinin O olduğunu düşününce gözüm arkada kalmıyor ve gelecek beni ürkütmüyor.

Senin de gözün arkada kalmasın Sevgili Okur.

Velhamdulillahi Rabbil alemin.. 

/Merdümgiriz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hanım Sahabelerimiz Serisi -3- Hz. Ümmü Seleme Bint Ebi Ümeyye (ra)

  DİRAYET TİMSALİ ÜMMÜ SELEME BİNT EBİ ÜMEYYE ( R.A) Hayatından kısaca bahsetmeden önce belirtmek isterim ki sahabe efendilerimizin hayatlar...